۱۲/۲۷/۱۳۸۷

رخداد نادیده


فیلیپ لابرو

فیلیپ لابرو*: ژان لوک گدار، دیدگاه شما درباره این رخداد (جنگ فالکلند و آیین عشای ربانی مشهور پاپ برای صلح) [چیست]؟

ژ ل گ: من نمی دانم آیا برای این گفت وگو به من
نیازی دارید؟ سخت بتوان با شما در تلویزیون کار کرد. شما حرف زیاد می زنید و تصاویر واقعا ضعیفی نشان می دهید که چیز زیادی در این باره نمی گویند [...].

لابرو: خوب ما هیچ نمی دانیم در جزایر فالکلند چه می گذرد، این شاید به خودی یک آگاهی باشد.

ژ ل گ: خوب پس چرا همین را نمی گویید فیلیپ، چرا برنامه خبری خود را با گفتن این جمله آغاز نمی کنید که: « من نمی دانم دارد چه اتفاقی در...».

لاربو: من برنامه خبری ام را با عبارت « اطلاعات ضد ونقیض، آرژانتین یک چیز می گوید، لندن چیز دیگر » آغاز کردم.

ژ ل گ: « اطلاعات ضد و نقیض »! مثل این است که بدانید « اطلاعات ضد و نقیض » چیست. بگویید: « من، مدیربرنامه خبری آنتن 2، نمی دانم چه اتفاقاتی دارد در...».

لاربو:همینجا بگویم که من مدیر آنتن 2 نیستم...

ژ ل گ: بسیار خوب، بگویید: « منِ گوینده نمی دانم چه اتفاقاتی دارد در...».

لاربو: من گوینده هم نیستم. « گوینده » تعریف درستی نیست ژان لوک گدار.

ژ ل گ: دست کم بگویید « من چیزی که رخ داده را ندیده ام »، این را که می توانید بگویید؟

لاربو: من چیزی که در فالکلند رخ داده را ندیده ام. حالا خوب شد؟ راضی شدید؟

ژ ل گ: بله، خیلی هم خوب.

لابرو: ممنون ژان لوک، با ما باشید چون گفت وگوی جالبی است.

برشی کوتاه ازگفت وگوی تلویزیونی مستقیم فیلیپ لابرو از برنامه خبری « 13 ساعت در آنتن 2 » با ژان لوک گدار در 22 مه 1982 درکن.

*نویسنده، روزنامه نگار، فیلم ساز فرانسوی. گزارشگر اروپ 1، فرانس سوآر. همکار دائمی RTL، پاری مچ، شبکه تلویزیونی TF1.

۱ نظر:

مهران گفت...

سلام.وبلاگ فوق العاده وزینی دارید این
حرفه ای ترین وبلاگ سینمایی تخصصی هست که من دیده ام خسته نباشید.
اگر فرصت کردید سری به وبلاگ من بزنید
خیلی دوست داشتم با شما اشتراک لینک داشته باشم.
قربان شما مهران محمودی
http://www.filmoscar.persianblog.ir