۲/۰۱/۱۳۸۶

جشنواره هات داکس2007،تورنتو


جشنواره مستند هات داکس تورنتو،2007

129فیلم در 11روز
محسن قادری

جشنواره جهانی هات داکس کانادا 19 آوریل 2007 آغاز به کار کرده و در یازده روزبرپایی خود، برگزیده بهترین فیلم های مستند جهان ازسی کشورگوناگون را به نمایش می گذارد.جشنواره امسال،نگاهش را به فیلم های اروپای مرکزی و شرقی بیش تردوخته وبرنامه هایی چون«ساخت برزیل»را دردستورکار خود دارد.همچنین دراین دوره آثارمستند سازان برجسته محلی چون کوین مک ماهون و هدی هونیگمان برنده جایزه دستاورد برجسته 2007 مرورخواهد شد.ازدیگر برنامه های موضوعی امسال !Doc the vote است.

صحبت از رای دادن شد یادآوری می شود که بسیاری از فیلم های امسال،واجد شرایط دریافت جایزه تماشاگران هستند که از سوی « هیستوری تله ویژن» پشتیبانی مالی می شود.بدینسان به تماشاگران جشنواره این امکان داده شده تا همزمان بیننده،عضو هیات داوران ومنتقد باشند.این امکان با طراحی بخش نظرسنجی در پشت ورقه بلیط به آنها داده شده است. در محل های برگزاری جشنواره نیز ازهمکاری تماشاگران بهره گیری می شود.پر کردن بخش نظر سنجی این امکان را به تماشاگرمی دهد تا در صورت برنده شدن، بلیط سفر دونفره به مونرئال را دریافت دارد.

O Lamor Natural


بسیاری از سازندگان آثار می توانند پس از نمایش فیلم با بینندگان آثارشان پرسش و پاسخ کنند.برخی ازایشان می توانند آثارشان را درجلسات عمومی با نام میزگرد هات داکس به بحث بگذارند. این بحث های زنده موضوعات جالبی چون فیلم سازی سیاسی،فیلم سازی اول شخص،و هنر گفت و شنید (مصاحبه)با موضوع را در بر می گیرد.


برای آگاهی بیش تر درباره فیلم های امسال،محل و ساعات نمایش آنها می توانید جدول فیلم ها یا برای دیدن همین صفحه به فارسی اینجا را ببینید.

جایزه دستاورد برجسته

هدی هونیگمان

آثارهدی هونیگمان،مستند ساز شناخته شده و برنده «جایزه دستاورد برجسته» ، امسال در این بخش مرورخواهد شد.شش فیلم از ارزشمندترین آثار اودر جشنواره امسال به نمایش درمی آیند که نخستین آنها O AMOR Natural امروز به نمایش درخواهد آمد. جدید ترین فیلم هونیگمان فیلم دیدنی« برای همیشه»است که در برنامه امسال جشنواره گنجانده شده.فیلم های غیر داستانی زیبا، شخصی و ساده هونیگمان غالبا به نقش هنر و به ویژه موسیقی در حافظه عاطفی ما می پردازند.این فیلم ها که شخصیت های گوناگونی چون راننده تاکسی اهل پرو تا مهاجر ایرانی ساکن پاریس را در بر می گیرند زیبایی متعالی،غم،گمگشتگی و طنزآدمیان را به نمایش می گذارند.برای اطلاعات بیش تر در باره این بخش اینجارا کلیک کنید.




بخش اسپات لایت
بخش اسپاتلایت جشنواره امسال، نگاه خود را به اروپای مرکزی و شرقی دوخته و دراین بخش 14 مستند به یادماندنی از این کشورها به نمایش درمی آید که نشانگر درآمیختگی نیروهای گوناگون سیاسی،اجتماعی، و فرهنگی هستند که این نقطه ازجهان رابا شتاب دستخوش دگرگونی می سازند.فیلم های راه یافته به این بخش،ساخته فیلم سازان نه کشور اروپایی چون بلغارستان،جمهوری چک،استونی،مجارستان،لاتویا،لیتوانی،لهستان،رومانی و اسلاواکی هستند.

چگونه انجام شد


برنامه بخش اسپات لایت امروز 21 آوریل با نمایش فیلم «چگونه انجام شد»آغاز به کار می کند.

۱ نظر:

Unknown گفت...

salam,Dast marizad, khandani bod