۵/۰۴/۱۳۸۵

لحظات دورتر:شیپور

ده هزارسال قبل تر




لحظات دور تر: شیپور

محسن قادری

لحظات دورتر: شیپور فیلمی ساخته مشترک هفت چهره شناخته شده جهانی است که هریک چشم اندازهای متفاوتی از مقولات زمان و سرنوشت ارائه می دهند. در این میان، برخی نگاه شاد وطنز آمیز و برخی نگاه جدی به موضوع خود دارند. موسیقی آهنگساز مطرح جاز هاگ میسکلا فیلم های آنها را به هم پیوند می دهد.« سگان دوزخ ندارند» ساخته اکی کوریسماکی سفر نامعمول مردی را دنبال می کند که از زندان بیرون آمده و به میمنت آن در جست و جوی همسر به سیبری می رود.ویکتور اریس نگاهی دریافت گرایانه به موضوعی خانوادگی دارد و نشان می دهد که چگونه یک خانواده کشاورز اسپانیایی درپی کمک به کودکی بیمار برمی آیند.ورنرهرتزوگ به دیدار قبیله« ارو اوس» در امریکای جنوبی می رود که به باور او واپسین بومیان ناشناخته زمین اند که پیش از 1981 کشف شده اند.او در فیلم کوتاه خود« ده هزار سال قبل تر» به بررسی پیامدهای غمبار کشف این قوم می پردازد.شلو سووینی نقش بازیگر زنی را در فاصله پخش پیش پرده فیلم ترسناکش بازی می کند.« شب»فیلمی به کارگردانی جیم جارموش است. ویم وندرس فیلم« دوازده فرسخ تا ترونا» را در این مجموعه ساخته که در آن جوان گیج و بیماری می کوشد با گذشتن از یک بیابان لم یزرع خود را به دکتر برساند. اسپایک لی رسوایی شمارش آرا در فلوریدا و واکنش دستیاران الگور وطرفداران او به این مساله را در مستند کوتاهی به نام « دستبرد خوردیم» نشان می دهد.و سرانجام چن کایگه در« صد گل عمیقا پنهان» پیرمرد توهم زده ای را نشان می دهد که فکرمی کند اسباب و اثاثیه اش هنوز هم درخانه متروکه ای قرار دارد و از کارگران کمک می گیرد تا آنها را به جای امن ببرند

از میان این مجموعه می توانید فیلم ده دقیقه ای هرتزوگ را اینجا ببینید.

۸ نظر:

ناشناس گفت...

داریم دانلود می کنیم ... فعلآ

syferium گفت...

in english please)

ناشناس گفت...

سلام . مطلبتون خيلي خيلي خوب بود . ممنونم . من هم آپم و منتظر نظر شما هستم . در ضمن بيشتر از اون منتظر پاسخ ها و راهنمايي هايتون درباره ي ساخت فيلم كوتاه و نيز فيلم مستند هستم . خداحافظ .

ناشناس گفت...

این فیلم رو دیدم و فوق العاده بود . از اپیزود کوریسمکی و ویکتور اریس و وندرس هم بیشتر از بقیه خوشم اومد .

ناشناس گفت...

ثبت نام جشنواره کانون فیلم و عکس پلی تکنیک آغاز شد. کلاس هایی با حضور اساتیدی چون فرزاد موتمن، مهران مهاجر، اردشیر عالمی، مازیار اسلامی، محمد تهامی نژاد و... همچنین پخش و نقد فیلم به صورت هفتگی. لطفا لینک بدهید.

ناشناس گفت...

سلام.
از اینکه در وبلاگ من حضور پیدا کردید ممنوننم.
من قصد تعریف و تمجید از جعفر پناهی را ندارم.
ولی من از فیلم خوشم امد
برخورد تماشاگران در جشنواره برلین هم اینگونه بوده است. یک عده خوششان آمده و عده ای دیگر هم سالن را ترک کرده اند...

Artur گفت...

in other languege, maybe

ناشناس گفت...

این فیلم را و همینطور مجموعه دوم آن را با نام سلو دیده ام و اتفاقا با مطلبی راجع به همین فیلمها هم به روزم . خوشحال می شم اگه ببینید .